Agnieszka Waśniewska

Agnieszkafot. Jakub Gliniecki

obój, rożek angielski, fortepian, śpiew
Angażuje się w projekty muzyki klasycznej, alternatywnej, eksperymentalnej, folkowej oraz muzyki będącej połączeniem gatunków. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Swoje umiejętności doskonaliła podczas międzynarodowych kursów mistrzowskich u prof. Gregora Witta (Berlin), prof. Jerome'a Guicharda (Lyon), prof. Marcka Engelhardta (Stuttgart), Lennarta Dohmsa (Berno).

W trakcie studiów brała udział w projektach młodych gdańskich kompozytorów muzyki współczesnej i filmowej. Występowała podczas koncertów i festiwali w Polsce (m.in.: festiwal Streetwaves, Festiwal Muzyki Współczesnej Nowe Fale, Metropolia jest Okey, Mundus Cantat, Verba Sacra) oraz za granicą (Litwa, Norwegia, Anglia, Portugalia). Brała udział w projektach muzyków z kraju (m.in.: Cezarego Paciorka, Jerzego Mazzolla, Szymona Sutora, zespołów: Kciuk & the Fingers, Ebanakoma, Lumen Orchestra), a także z zagranicy, m.in. Stanów Zjednoczonych, Izraela. Pracowała podczas organizacji Insomnia Festival (norweskiego festiwalu prezentującego połączenie muzyki elektronicznej z innymi gatunkami). Regularnie koncertuje na scenach muzyki klasycznej, współpracowała m.in. z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, orkiestrą Tutta Forza, Operą Bałtycką, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica. Występowała w Warszawskiej Operze Kameralnej podczas realizacji opery Giacomo Pucciniego Gianni Schicchi (wykonanie to zostało wyróżnione w konkursie „Scena Młodych”). Brała udział w trasach koncertowych oraz nagraniach studyjnych (m.in. dla wytwórni Dux). Partię oboju nagrywała na nagrodzonym Fryderykiem orkiestrowym albumie z muzyką Wojciecha Kilara. Prowadziła kursy wokalne oraz instrumentalne.

Swoje zainteresowania badawcze rozwija podczas interdyscyplinarnych studiów doktoranckich. Już w trakcie studiów magisterskich zainteresowała się tematyką metafizyki w sztuce oraz zjawiskami towarzyszącymi połączeniu tekstu i muzyki. Jest autorką naukowych artykułów o tematyce muzyczno-literackiej oraz referatów prezentowanych na krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych. Studiowała na The Arctic University of Norway oraz prowadziła autorskie badania rdzennej muzyki wokalnej Samów zamieszkujących tereny subarktyczne. Pracuje nad literaturoznawczo-etnomuzykologiczną rozprawą poświęconą obrzędowym pieśniom tradycyjnym.

W muzyce pociąga ją niewidzialna nić dźwięków mogących poruszać słuchaczy do wnętrza.
Podczas VII edycji Festiwalu Zbliżenia współtworzy koncert „Der Hemszech = Kontynuacja”.

 

 


Drukuj   E-mail